Guider

Vad är recruitment marketing?

För att kunna rekrytera framgångsrikt på en konkurrensutsatt kandidatmarknad är det helt och hållet avgörande att implementera en strategi för recruitment marketing. Det strategiska arbetet syftar till att utforma ett långsiktigt upplägg som gör det enklare för dig att attrahera rätt kandidater och stärka ert varumärke som arbetsgivare. Det handlar inte om att attrahera brett – utan att rekrytera den kompetens som just er organisation har behov av med hjälp av välbeprövade marknadsföringsmetoder och -strategier. Målet är att behålla medarbetare, stärka er position som HR-avdelning, hitta synergier i organisationen och skapa en bättre kandidatresa.

Inbound marketing & Sales

Nu är den här! Guiden för dig som jobbar med marknad eller är vd på ett B2B- eller Saas-bolag och som vill ta ert inbound-arbete till nästa nivå. Du som vill veta det senaste om inbound marketing och vilka metoder, områden och funktioner som ryms inom begreppet – det som faktiskt gör att ni får resultat på ert arbete. För att få svaren tittade vi på vad våra kunder efterfrågar, vad framtiden har att erbjuda och våra egna rekommendationer förstås. Guiden blev resultatet!

Vad är Inbound Marketing?

Nu är det kundens marknad och därför hög tid att ni implementerar inbound marketing – den värdeskapande digitala helhetsfabriken som lockar in kunderna. Guiden innehåller bland annat, varför inbound marketing kommer ge er högre avkastning, hur ni anpassar er till kundernas nya beteenden, varför automatisering paradoxalt nog gör säljprocessen mer personlig och hur inbound marketing även förbättrar organisationen som helhet.

Så väljer du ett CRM-system som passar ditt företag

Ett CRM-systems primära uppgift är att öka försäljningen, och det bästa systemet är det som passar din verksamhets behov och önskade arbetssätt. Därför är det viktigt att sätta upp en plan för hur du väljer ett CRM-system som passar just ditt företag.

Att skriva för webben

Oavsett om du ska skriva ett blogginlägg, en pressrelease eller skapa en ny sida på webbplatsen finns det några viktiga saker att tänka på för att öka dina chanser att synas i sökresultaten. I den här guiden förklarar vi vilka delar du som skribent måste ha koll på för att kunna boosta ditt content och maxa din SEO.

Vad är Inbound Recruiting?

Syftet med Inbound Recruiting är att skapa en långsiktig relation med dina potentiella kandidater – för att förbättra och förenkla rekryteringsprocessen. Precis som du nyttjar din inbound marketing-strategi för att attrahera, underhålla och behålla kunder, använder du samma metod för att attrahera, rekrytera och behålla kandidater. Målet med Inbound Recruiting är att alltid ha intresserade och rätt kandidater i ditt system (HubSpot ex :)). Vilket kommer underlätta avsevärt när det är dags för en rekrytering. I den här guiden får du veta vad inbound recruiting är och hur processen ser ut.

Så fångar du läsaren!

Ett bra whitepaper är ett dokument som får även den mest upptagne att faktiskt läsa från början till slut.