Vad är inbound marketing?
Marknadsföring dina kunder faktiskt gillar
Inbound marketing är ett smartare sätt att driva tillväxt och bygga starka relationer. Genom att förtjäna kundernas uppmärksamhet skapar du meningsfull marknadsföring som ger konkreta och mätbara resultat.
Inbound marketing och outbound marketing är varandras motsatser. Istället för att störa en potentiell kund med ett ovälkommet budskap hjälper du kunden att komma till dig genom att erbjuda svar på relevanta frågor och lösningar på vanliga problem. När du delar med dig av kunskap bygger du det viktiga förtroendet som krävs för att din målgrupp ska vilja göra affärer med dig.
Men det som har störst betydelse är du ser på din marknadsföring. Inbound marketing handlar om en genuin vilja att förstå kunden och vara generös med kunskap som skapar värde för mottagaren.
Allt på ett ställe
Digital marknadsföring är ett ekosystem. Många funktioner och kanaler ska jobba tillsammans för att uppnå en bra helhet. Med hjälp av smarta system kan du automatisera en stor del av arbetet, vilket effektiviserar för både sälj och marknad. Inbound marketing får bäst effekt om du samlar allt i ett verktyg där du kan mäta, utvärdera och optimera alla dina marknadsföringsinsatser.