Hubspot
Fortnox
Synkronisera produkter, få faktureringsdata och skapa kunder och orders från HubSpot deals.
Hubspot
Synkronisera produkter, få faktureringsdata och skapa kunder och orders från HubSpot deals.
Läs merHubspot
Koppla ditt go-to CRM-system till världens mest utvecklade marknadsföringsplattform.
Läs merHubspot
Få den perfekta kopplingen som digitala marknadsförare och säljare letar efter.
Läs merHubspot
Dra nytta av realtidsinsikter från D&B direkt i dina sälj i HubSpot.
Läs merHubspot
Fortsätt arbeta i det system du gillar, men dela data mellan teamen.
Läs merHubspot
Perfekt för hospitality och restaurangägare. Koppla ihop, kommunicera och agera utifrån kunddata.
Läs merHubspot
Anslut HubSpot för era marknadsaktiviteter och fortsätt använda Lime för din säljprocess.
Läs merHubspot
Koppla HubSpot till BankID för säker identifiering av besökare och kunder.
Läs merHubspot
Få affärskritisk information och aktuella insikter för försäljning och ekonomi.
Läs merHubspot
Skapa, visa och rapportera på Zendesk-tickets i HubSpot och få en oslagbar översiktsbild.
Läs merHubspot
Tillverkningsindustrins affärssystem i symbios med HubSpot.
Läs merHubspot
Synkronisera kontakt-, företags- och produktinformation mellan NetSuite och HubSpot.
Läs merHur mycket vi än prisar HubSpot (med rätta), så finns det olika anledningar till att man inte ersätter hela sin it-arkitektur med en one-solution-fits-all-lösning. Ibland handlar det om ett för komplicerat change management, redan upphandlade system, hemsnickrade plattformar, ERP-system och ekonomisystem där alla fyller en viktig funktion i företagets framgång.
Ofta är det något av följande som vi hjälper till att skräddarsytt integrera åt våra kunder:
"Vi har nyligen köpt in CRM X och nu sitter alla våra säljare i det systemet. Det finns en motvilja för systembyte och vi undrar om det är värt att införskaffa HubSpot om vi INTE använder oss av HubSpots CRM också?"
Det är en högst relevant fråga. Man ska såklart enbart byta system om man ser en större vinning än förlust. I det här specifika scenariot är det en no-brainer att koppla ihop HubSpot med ert befintliga system. Vi vill fortfarande kunna se hela kundresan! Marknad vill veta om leads de levererar håller hög kvalitet och blir faktiska affärer (för att kunna räkna ROI), och sälj vill ha insikter i hur ett lead agerat innan det är dags att lyfta luren.
Först och främst så kollar ni om ni kan hitta en integration som passar era behov direkt i HubSpot App Marketplace. Här listas mängder av så kallade "native" integrationer som innebär en, mer eller mindre, "plug'n'play"-lösning. Det kostar inget extra och kräver ingen utvecklarkunskap.
Skulle det däremot vara så att ni inte hittar just ert system där, eller vill ha en mer sofistikerad lösning så finns Invise här för att hjälpa. Vi har erfarenhet av att bygga allt från enklare connectors till gigantiska integrationer – allt för att ni ska få en mätbarhet och plattform som jobbar FÖR er, och inte motsatsen.
Om du är osäker eller vill bolla något så finns vi alltid här för frågor. Ett integrationsprojekt kräver många delar – både från ett affärsperspektiv, men också ett kravställnings- och utvecklarperspektiv. Vi har kompetenta medarbetare som både kan förklara på ett pedagogiskt och enkelt sätt för de som vill förstå helheten, men även kommunicera på utvecklar-lingo och den komplexitet som krävs för de resurser som behöver insikter mer granulärt.
HubSpots API är ett av världens mest väldokumenterade och pedagogiska. Vi har djup insikt om alla hörn av HubSpot, vare sig det gäller funktionalitet i själva plattformen/UI eller om det handlar om vilken spelplan vi har att anpassa oss till vad gäller HubSpots yttre tentakler – HubSpots API.
Förutom att vi är HubSpot-partner och en av deras mest betrodda partner i komplexa frågor (se vår Elite-status), så är vi också certifierade enligt HubSpots "Data Integrations Certification".
Ibland känner vi att det saknas funktioner. Funktioner som både effektiviserar, kompletterar och anpassar oss efter hur branschen ser ut. Vi har byggt ett antal appar, men anser att fyra av dem är mest relevanta – för den breda publiken.
Känner du till ITP 2.3? Eller ETP för den delen? Det är förvånansvärt många som jobbar inom marknadsföring som faktiskt inte vet vad det innebär. Och hur EXTREMT mycket den ovissheten påverkar era resultat och er mätbarhet. Vi gjorde en mindre undersökning av cirka 200 hemsidor som använder sig av HubSpot och endast 1 av dessa hade rustat sig.
För att hålla det kort: ITP 2.3 (eller Intelligent Tracking Prevention 2.3) och liknande är "integritetsbevarande" insatser som de stora browser-leverantörerna gjort som standard i deras webbläsare – till exempel Safari. Vanligtvis fungerar cookies så att de har en fördefinierad livstid, låt oss säga 13 månader (HubSpots tracking-cookie). Trots att du de facto har den rättsliga grunden att, på din hemsida, använda denna cookie (enligt GDPR) så struntar Safari i det. Browsern kommer att rensa alla cookies från så kallade "förstapartscookies" efter 30 dagar istället för 13 månader.
Hur påverkar det här oss då? Jo, först och främst kommer det se ut som att du har massa "new visitors" i din webbstatistik. Men dessa är egentligen till stor del återkommande besök, bara det att cookien är raderad = de kommer tolkas som nya besökare. Andra företag förlitar sig på exempelvis lead scoring och att, utifrån beteende på webben, skräddarsy kundresan. För dessa så blir detta opålitligt då vi tappar datan efter till exempel 30 dagar och alltså minst var 31:a dag måste få en redan känd besökare att konvertera igen, och igen, och igen. Ni förstår. Så här kan vi inte ha det!
Med CookieVise har vi löst problematiken för dig som använder WordPress som CMS. För att läsa mer om appen/pluginet – läs vårt produktblad.
Har du webben i WordPress, men använder dig av HubSpot? År efter år har diskussionen gått het kring SEO och domäners inverkan på rank. Om ni köper HubSpot, använder Wordpress och hostar er blogg i HubSpot på en subdomän (blog.domain.com) – förlorar ni då SEO-styrka? Ja, allt pekar på att ett subdirectory (domain.com/blog) gynnar SEO mycket mer.
En googling ger massvis med community-trådar på HubSpots hemsida där användare främst ifrågasätter tre saker gällande att ha bloggen i HubSpot men resten av webben i WordPress:
Det här är fullt rimliga frågor. Och en kväll med god dryck och sällskap satt sig några från vårt Tech Force One ner och utvecklade en ny app/plug till WordPress och döpte den till GhostVise.
GhostVise fungerar så att du behåller din blogg i WordPress, men skapar "spök-poster" i HubSpot. Vi lurar helt enkelt HubSpot att tro att din blogg är uppsatt i HubSpot, fastän ni fortsätter jobba som ni brukar i WordPress. Enkelt, smidigt, men tog likväl lång tid att hacka fram. Fördelarna är självklara; rapporteringen i HubSpot blir på topp, du kan associera dina blogginlägg till HubSpot campaigns och du slipper förlora SEO-styrka genom att hålla dig kvar på ett sub-directory.
Låter det för bra för att vara sant? Faktiskt inte, och nu finns den till er tjänst! Läs mer om Ghostvise!
Som säljare vill man kunna prospektera och kvalificera effektivt. Om man inte köper tjänster av till exempel Bisnode eller Vainu så finns det många som förlitar sig på exempelvis allabolag.se för att titta på prospektens ekonomi. Och så långt är ju allt gott!
Men vad händer när du ska kvalificera ett start-up-bolag? Enligt allabolag.se så ser det troligen ut som att deras omsättning är 10 kr per år. Vad du kanske missar är att de just fått in 10 miljoner i restkapital.
Genom vår app (ett HubSpot CRM Card) Breakit Insights så söker vi automatiskt upp prospektets företagsnamn i Breakits flöde och visar de fem senaste inläggen om företaget, direkt i företagskortet i HubSpot! Du slipper klicka och söka runt, och hittar istället information om företagsförändringar och restkapital i ditt naturliga habitat.
Kontakta oss för mer information om appen!
Vi tror inte att det gått förbi någon att funktionaliteten som erbjuds i HubSpot är extremt omfattande. En väldigt bra funktion för säljavdelningen är något som kallas "Playbooks" (läs mer på HubSpots hemsida). Playbooks kan slarvigt och funktionsmässigt översättas till "säljmanus". Under olika möten under ett sälj brukar man vilja ha svar på ett antal olika saker innan man flyttar en deal närmare avslut. Det kan handla om allt från BANT-kriterier till behov av ert företags specifika produkter.
Vad är problemet? Nej, egentligen finns inget problem. Däremot så kostar den inbyggda playbooks-funktionen relativt mycket om det bara är den man är ute efter – den kräver nämligen en HubSpot Sales Hub Enterprise-licens. För många midsize-kunder används istället en Professional-licens. Vi vill inte att ni ska gå miste om denna smarta funktionalitet, så vi byggde helt enkelt en app (även detta genom CRM Cards-funktionalitet) som ger er möjlighet att använda Playbooks – med en mindre kostsam HubSpot-licens.
Kontakta oss för mer information om appen!
Oftast. HubSpot är flexibelt, och vi på Invise kan lösa det allra mesta i integrationsväg. Det kan dock finnas begränsningar som beror på de externa system du vill integrera. Med det sagt: vi är alltid öppna för en dialog om hur man t.ex. kan jobba runt problemet. Ofta lönar det sig också att sätta press på systemleverantören. Om tillräckligt många efterfrågar samma sak kanske de kan utveckla det som saknas för att lösa integrationen.
Detta är en klassisk "hur långt är ett snöre"-fråga. Arbetstiden för en skräddarsydd integration (alltså en som inte finns som "native integration" i exempelvis HubSpot App Marketplace) kan variera från 50 till 2000 timmar. Omfattningen av integrationen är ett resultat av din målbild, vilka funktioner du önskar och hur väldokumenterat och intuitivt det system är som vi ska koppla ihop med HubSpot. För att avgöra om en integration kommer att löna sig ekonomiskt behöver du också tänka igenom vilka besparingar och möjligheter den kan ge jämfört med hur din organisation jobbar idag, t.ex. genom ökad automatisering eller effektivare prospektering och leadskvalificering.
Det viktigaste är att du tydligt beskriver vilken sorts data du vill kunna dela mellan systemen, vad syftet är och hur datan är tänkt att användas – ett eller flera beskrivna use cases helt enkelt. Men ta gärna kontakt för att få igång en dialog om hur dina behov ser ut.
Vi använder Amazon Web Services (AWS) för vår hosting. De fysiska servrarna finns i ett datacenter i Sverige.
Ja. Vi sparar bara den data vi behöver och som kund kan du alltid begära ut din data när du vill. Enligt er legala kravställning ser vi till att just er integration följer hårt uppsatta säkerhetsstandarder och felhantering.
Vi tar säkerhet på stort allvar. Vi krypterar all information och har rigida processer för att övervaka och förhindra läckor.
Det beror förstås på hur avancerat projektet är. Men vi brukar börja med ett uppstartsmöte där vi tar reda på hur förutsättningarna ser ut, t.ex. om det rör sig om en helt ny integration eller om att göra anpassningar på en befintlig. När vi är överens om vad scopet är, och att vi ska genomföra projektet tillsammans, sätter vi upp en roadmap tillsammans med er med lanseringsplan och milestones. Beroende på vilken kompetens ni har inhouse kan vi samarbeta med eller kravställa era interna stakeholders, eller sköta hela processen med våra egna projektledare, systemarkitekter och utvecklare. Bästa sättet att komma igång brukar vara en så kallad förstudie där vi får mycket djupare förståelse och därefter kan estimera följande delar av projektet mer detaljerat.
Våra systemarkitekter och utvecklare jobbar i en agil produktcykel med kontinuerlig utvärdering och förbättring. Vi använder TypeScript, Amazon Web Services (AWS) och NodeJS. Vi jobbar alltid skalbart för att kunna möta även framtida behov.
Skaffa en hemsida i världsklass
Effektivare försäljning
Framtidens rekryteringsmodell
För de riktigt stora affärerna
Vilka system som kan kopplas ihop och hur är en hel vetenskap. Kontakta oss om du behöver rådgivning och förslag – vare sig du redan sitter i ett arbete eller behöver hjälp för att få till en bra upphandling.