Marknad, Sälj, Business

Vilka ska ha tillgång till Hubspot?


Inbound hos Invise

Vi kör fullt ut på mottot att ”leva som vi lär” så här kommer ett exempel på hur organisationen för inbound kan se ut. Våra HubSpot-experter utgör vårt marknadsteam. Marknad ser till att analysera all trafik fram till att ett lead går från Marketing Qualified Lead (MQL) till Sales Qualified Lead (SQL). När de blivit ett SQL tar sälj över och ser om det är dags att boka ett möte eller fortsätta värma dem tills de är redo.

Blogginlägg: ”Men mina säljare orkar inte lära sig ett nytt system”

En gång i veckan har vi ett gemensamt inboundmöte för alla som är involverade i vår egen inbound. Vi går igenom alla siffror och ser snabbt om vi exempelvis har fel typ SQL och sälj helt enkelt får för fel leads att gå på. Marknad och sälj kan då tillsammans justera direkt vad som ska kvalificera till MQL och SQL. När rätt personer på företaget har tillgång till HubSpot blir systemet relevant för hela företaget och alla känner sig involverade.

Vår mest nedladdade guide  Vad är inbound marketing? Ladda ner

Okej, så du har bestämt dig för att gå över till Inbound Marketing och använda Hubspot som verktyg. Nu behöver du bestämma vilka som ska vara med och sköta och ha tillgång till ert konto.

Eftersom HubSpot är ett verktyg både för marknad och sälj måste flera olika personer på företaget ha tillgång. Någon behöver publicera material, en annan ta ut rapporter och en tredje hålla koll på säljpipelinen.

Vi är HubSpot-partner så köper du HubSpot från oss behöver du inte känna någon stress över den här biten. Vi går igenom allt innan uppstart.

Publicerad

Vad tyckte du om inlägget?

Läs mer