Business

Vi har varit på HubSpot i Dublin!


Jag måste berätta om när vi var hos vår partner HubSpot i Dublin förra veckan. Två intensiva dagar där vi fyllde på med mycket ny kunskap och massor av inspiration. Vi blev partners med HubSpot i september 2014 och äntligen fick vi möjligheten att åka dit.

Mitt i Silikon Docs, bland andra höjdare som Google, Facebook och Twitter sitter HubSpot i sitt nya kontor. En arbetsplats för 250 personer som bara växer och växer. Som ni förstår var det inte bara modernt, supercoolt och galet snyggt – det hade redan en själ. Och det är naturligtvis på grund av alla grymma medarbetare som arbetar där. För ett bättre bemötande kunde vi nästan inte få. Nej, vi blev rejält omhändertagna och fick hjälp med alla våra frågor och funderingar. Du kan läsa mer om vårt samarbete med HubSpot här.

Vår mest nedladdade guide  Vad är inbound marketing? Ladda ner

Självklart fick vi även diskutera nya idéer, fylla på med ny kunskap och tappa upp en Guinness på eftermiddagen. 🙂 Givetvis hade de flera öltappar men också gym, takterrass, frukost, lunch, snacks och en riktig barista-maskin.

Men förutom alla dessa fysiska saker som självklart är fantastiska var det något annat som lämnade ett större avtryck på oss – deras kultur. Ja, det finns ju en anledning till att HubSpots Culture code: Creating a lovable company är den mest lästa på HubSpots hemsida. Det är svårt att sätta ord på vad det är men det måste vara den varma, välkomnande, prestigelösa och vassa känslan man får av alla medarbetarna. Det kändes nästan som ett gäng kompisar. Kulturen pratar även för sig själv när högsta cheferna kommer in i ett av våra möten för att bara säga hej och välkomna till Dublin.

Vi fick alltså en grym resa som har gjort oss ännu mer motiverade. Och trots att vi lyckades pricka in 3 av 3 ont-i-ansiktet-hagel så kommer vi tillbaka på Partner Days igen!

So long Dublin!

Publicerad

Vad tyckte du om inlägget?

Läs mer