Ny webbplats i HubSpot

Skapa en hemsida där upplevelsen är central och affärsnyttan i fokus. För dig som vill ta en branschledande position finns det ingen viktigare säljare än er webbplats. Genom att möta kundens behov och vägleda besökaren genom hela köpresan blir er nya hemsida den självklara plattformen för hela er digitala närvaro.
ny-webb-listing-01

Inte vilken hemsida som helst

Vad utmärker en bra webbplats?

Har du någon gång besökt en hemsida som känts enkel och intuitiv? Till en början kanske du fångades av det visuella budskapet samtidigt som du snabbt hittade det du sökte. Men när du granskade den på djupet, kanske för att göra ett ärende eller hitta information, upptäckte du att den hade flera lager. Att den var både innehållsrik, mångfacetterad och hjälpsam. Och det är därför du tänker på den just nu.

En bra hemsida ska fylla många funktioner, både för dina kunder och er verksamhet. Den ska svara på frågor, förenkla processer och framförallt – vägleda dina nya besökare till att bli betalande kunder.

Din hemsida ska generera leads

En hemsida är en investering. Därför är det viktigt att den också ger resultat. En central del i detta är att den genererar leads. Det betyder att det ska vara lätt för dina målgrupper att hitta er hemsida, att den möter deras behov och att upplevelsen är så bra att de konverterar. En bra hemsida är grunden i din digitala kundresa där delar som inbound marketing och sales enablement också spelar en viktig roll för dig som vill driva digital tillväxt och skapa en maxad kundupplevelse från start till mål – och vidare.

Vi vill att du ska tjäna pengar på din nya hemsida. Därför är vårt primära fokus att skapa smarta sätt att göra besökare till leads genom användarvänliga metoder för design, text och funktion. Om du vill ta ett helhetsgrepp kring din digitala affär med utgångspunkt i en ny hemsida är vi helt rätt samarbetspartner för dig.

Ett urval av våra samarbeten

Totalt omtag av hela den publika karriär- och employer branding-plattformen för ICA Gruppen genom strategi, content och UX-design.

Mångårigt samarbete med stort djup som utvecklat Ludvig inom både marknad, sälj och teknik.

Nära samarbete med Vattenfalls B2B-avdelning med fokus på strategi, teknik, säljprocess och optimering.

Employer branding-kampanj med fokus på performance, content, video och design som gav +79% besök på karriärsidan, +94% ansökningar och +127% kallade till intervju.

Resultatstyrt samarbete över flertalet områden från strategi till ABM, säljprocess, teknisk integration, content och performance marketing.

Framgångsrik kampanj för att attrahera de bästa medarbetarna inom kategorin Young Professionals genom recruitment marketing och content, video, design och performance.

HubSpot är ett viktigt verktyg för Tink, och som ledande HubSpot-byrå i Norden har vi på Invise hjälpt till att strukturera sälj- och lead management-processen.

Nära samarbete för att utveckla ny hemsida med fokus på webbutveckling, UX-design och UX-writing som växt till att omfatta strategi, kampanj, performance marketing och mycket mer.

webb-mobile-cases

Fem steg till ett framgångsrikt webbprojekt

Komma igång

Alla våra projekt börjar med en kort uppstartsfas. Detta är en period då hela teamet samlas för att lära känna varandra, sätta mål och komma igång. Vi gör flera övningar som lägger grunden för ett framgångsrikt samarbete, tittar på den övergripande planeringen och identifierar utmaningar.

Strategi

Strategin ska täcka många delar: allt från förstudier och analys av data till SEO, konverteringspunkter och informationsarkitektur. Detta är en viktig fas då den sätter ramarna för din nya hemsida. Strategin görs över flera workshops och mynnar ut i underlag för att kunna skapa design och innehåll.

Design och innehåll

Det allra bästa är om design och innehållsproduktion görs i samarbete. Då får du det där riktigt knivskarpa resultat som blir när användarvänlig design och träffsäker tonalitet spelar ihop för att ge liv åt varumärket och skapa en oslagbar upplevelse. Eller UI+UX+SEO+CRO = ROI, för dig som pratar det språket. 

Designfasen brukar vara mycket spännande och händelserik.

Kod och publicering

Innan designen avslutas påbörjas kodningen. Ju mer som sker parallellt desto effektivare. Våra utvecklare jobbar fokuserat och ser till att CMS-plattformen snabbt tar form så att vi kan börja publicera innehåll. Vi förespråkar att text och bild läggs in löpande samtidigt som utvecklarna kodar färdigt. Då kan vi anpassa och justera utifrån det riktiga innehållet.

Test och lansering

Mot slutet kommer testerna inför lansering. Hemsidan ligger i en delad miljö och när vi alla är nöjda med resultatet stängs möjligheten att lägga in innehåll. Därefter påbörjar vi alla tester. Laddningstider, funktionalitet i olika webbläsare, SEO och mycket annat kontrolleras inför lansering.

Case

SaaS bolag med höga ambitioner storsatsar med HubSpot CMS för sin nya hemsida

Kund
alva-labs
Nya affärer
+ 108%
Macrokonvertering
+ 33%
Alvalabs har en lösning som ligger helt rätt i tiden och är dessutom en mycket målmedveten och ambitiös organisation. I vårt samarbete har vi fokuserat på att skapa en modern, konverterande och funktionell hemsida som väver samman HubSpot sviten på bästa sätt för att skapa en fantastisk kundupplevelse likväl som en bra grund för Alvalabs att växa utifrån.

HubSpot CMS lägger grunden för digital tillväxt

fredrik-fernstrom-03

De flesta av dagens CMS-plattformar är bra. Därför brukar vi säga att det är viktigare att du väljer vilken byrå du vill samarbeta med innan du väljer CMS. Om du planerar att växla upp arbetet med din digitala tillväxt rekommenderar vi att du bygger din hemsida i HubSpot CMS. Om du dessutom redan har någon del av HubSpot-sviten idag är det ingen tvekan om saken. Genom att bygga din webbplats i HubSpot CMS har du tillgång till ett unikt digitalt ekosystem där du kan koppla ihop alla delar av din marknadsföring med CRM, säljprocesser, kundservice och analys. När flera system, kanaler och strategier arbetar i samspel med varandra får du kraftfulla verktyg för tillväxt.

Att dessutom ha flera team som jobbar i samma system kommer inte bara skapa ett smidigare samarbete internt. Det syns också på utsidan i form av en sömlös kundupplevelse – från första kontakt till långsiktig relation.

Vanliga frågor och svar?

Jobbar Invise bara med HubSpot CMS?

Nej, vi är också sjukt grymma på Wordpress. Men trenden är tydlig. Vi bygger allt oftare hemsidor i HubSpot CMS då fördelarna är så uppenbara.

Hur mycket kostar en ny hemsida?

Det är en svår fråga att svara på utan att vi har lärt känna er och era förutsättningar. Vi förstår att detta är en viktig aspekt. Därför föreslår vi att du bokar en rådgivning med oss så att vi kan snacka ihop oss och gemensamt ta reda på behov, förväntningar och önskemål. Först därefter kan vi ge en kvalitativ prisuppskattning.

Hur lång tid tar det att bygga en ny hemsida?

Mellan 4-6 månader är en genomsnittlig tid för att bygga en hemsida, men det finns många faktorer som påverkar hur lång tid ett helt webbprojekt tar. Arbetet med er nya hemsida ska vara kul och är ett samarbete i smått och stort. Därför rekommenderar vi alltid att följa den process vi föreslår – för att kunna skapa de bästa resultaten tillsammans.

Kan ni göra om vår visuella identitet i samband med nya hemsidan?

Ja, det gör vi gärna! I så fall blir den visuella identiteten ett eget projekt som sker före eller parallellt med er nya hemsida. Uppdraget kan variera från att vi endast utmanar och tar ut svängarna inom vissa delar av er nuvarande grafiska profil till att utveckla en helt ny visuell identitet och tonalitet för ert varumärke.

Ingår produktion av content (innehållsproduktion) i en ny hemsida?

Allt är möjligt! Vi har flera copywriters, fotografer, videoproduktion och visuell produktion inhouse. Alltså kan vi hjälpa dig med allt innehåll du önskar till den nya hemsidan. Detta brukar vara en kostnads- och prioriteringsfråga. Gör vi alla delarna så spar det väldigt mycket tid för er och resultatet håller hög professionell nivå. Om du å andra sidan vill hålla nere kostnaden rekommenderar vi att ni tar fram innehållet själva.

Ingår SEO när ni bygger ny hemsida?

Den tekniska biten av SEO ingår alltid. Vi är också noggranna med att förvalta befintlig SEO och att peka om besökaren till rätt sidor när webbstrukturen förändras. Du kan alltid välja till sökordsanalys, analys av befintlig SEO, uppbyggnad av pillar pages och mycket annat.

Hur mycket underhåll krävs efter lansering?

Vårt mål är att det ska krävas så lite underhåll som möjligt. Efter lansering ska du själv kunna förvalta allt innehåll på hemsidan och enkelt strukturera om, ändra och lägga till sidor och moduler. Vi strävar alltid efter att bygga en flexibel lösning som gör att du och din organisation står på egna ben gällande skötsel av hemsidan. Vi rekommenderar att det löpande arbetet efter lansering istället kretsar kring analys och optimering för att nå högre resultat.

Kan ni bygga för flera språk?

Självklart! Prata med oss så hittar vi bästa lösning för er.

louise-nordstrom-03
anders-jurisoo-02
om-invise-small

Boka ett onlinemöte

Valet av byrå, CMS och allt däromkring kan vara svårt när det kommer till att skaffa en ny hemsida. Därför kan du boka en videokonsultation med en av våra rådgivande specialister. Under cirka 30 minuter kan du ställa frågor och höra mer om hur vi kan hjälpa er.

  • 30 minuter konsultation via videolänk
  • Ställ dina frågor och hör hur du vi kan hjälpa er
  • Självklart är samtalet kostnadsfritt