Ihopkopplad försäljningsprocess
Genom att integrera HubSpot med Visma Business kan du koppla ihop din säljprocess genom att automatisera uppgifter som ifyllnad av datafält, skapande av kontakter och att ta hand om dina leads på bästa sätt. HubSpot låter dig attrahera leads genom olika kanaler och automatiskt lägga till dem i ditt CRM, vilket gör att ditt säljteam snabbt kan följa upp och stänga affärer. Denna integration gör att ditt säljteam enkelt kan skapa ordrar och få insikter i faktureringshistorik, såväl som exempelvis aktuella lagersaldon för bättre säljprognoser och datadrivna beslut.
Bättre kundinsikter
Genom att integrera HubSpot med Visma Business kan du få en bättre förståelse för dina kunder. Du kan använda HubSpots analysverktyg för att spåra kundbeteende, identifiera mönster och fatta välgrundade beslut om din marknadsförings- och säljstrategi. Med Visma Business ansluten kan du samla all din kunddata på ett ställe, vilket ger en komplett bild av dina kunders köphistorik, betalningsinformation och aktuella lagersaldon.
Förbättrad marknadsförings- och processautomation
Med HubSpot som din marknadsförings- och försäljnings-CRM-plattform och Visma Business som ditt ekonomisystem kan du automatisera dina marknadsföringsaktiviteter såsom e-postmarknadsföring, marknadsföring i sociala medier och värmande av leads. HubSpots verktyg för marketing automation låter dig skapa personliga kampanjer för olika segment av din publik, vilket hjälper dig att öka engagemanget och konverteringarna. Du kan också använda denna integration för att ställa in automatiserade arbetsflöden, såsom fakturering och betalningar, för att säkerställa att dina kunder får korrekta fakturor.
Ökad effektivitet
Att integrera HubSpot med Visma Business kan såklart också öka effektiviteten för dina sälj- och marknadsföringsteam. Genom att automatisera konsolidera data kan dina team spendera mindre tid på manuell datainmatning och mer tid på strategiska och operativa aktiviteter som att ta hand om era leads och genom att skapa engagemang vilket i sin tur kan hjälpa dig att minska kostnader och öka intäkter.