Riv väggen mellan marknadsföring och försäljning
Den här integrationen hjälper ditt företag att växa, utan att behöva jobba i två separata system. Å ena sidan kommer ditt marknadsföringsteam få information om vilka affärer ditt företag bearbetar och kommer därför kunna fatta datadrivna beslut baserat på kvalitén på era leads, hit rates och kundresor. Å andra sidan kommer dina säljare att få ett stadigt och relevant flöde av kvalificerade leads som kommer in i UpSales. Du behöver inte heller dela eller synka precis alla kontakter – använd listor för att enbart skicka relevanta leads till UpSales, allt för att förhindra att nuvarande data blir rörig.
Ge dina kunder en förstklassig upplevelse
När du bara delar relevant information mellan marknadsföring och försäljning minimerar du risken för dålig kommunikation och segmentering. Genom att dela insikter mellan de två systemen är du säker på att kontakta rätt personer i rätt steg av deras kundresa – vilket ger den personliga upplevelsen alla eftersträvar. Du vill till exempel troligen inte skicka ett kallt prospekterande meddelande till en redan betalande kund. Denna integration hjälper dig att förbli relevant.
Arbeta i din naturliga miljö
Förändring kan vara obekväm och osmidig av flera skäl. Genom att hålla ditt säljteam i en UpSales-miljö och ge ditt marknadsföringsteam de bästa förutsättningarna och funktionerna som HubSpot har att erbjuda, kan hela ditt företag vara nöjda, samtidigt som de övergripande affärsmålen uppnås. Att arbeta i två separata system är alltså inget problem!
Få info som hjälper dig att stänga fler affärer
Som säljare är det viktigt med en bra brief och kontext innan din första kontakt. Genom att skicka insikter och beteendedata från HubSpot till UpSales vet du exakt hur du initierar samtalet, hur du ska prata relevant och hur du löser kundens faktiska problem. Samma sak gäller för marknadsförare – vad är den faktiska ROI:n på din senaste kampanj? Med vår integration finns det inte längre ett behov av att gissa eller mäta fel saker. Genom att dela data mellan system kommer du att kunna se exakt vad som driver ditt företag framåt.