Dela information mellan Pipedrive och HubSpot
Hur många nya leads har kommit in senaste månaden? Och hur många affärer har vi stängt? Vem har öppnat senaste nyhetsbrevet? Svaren på de frågorna går bara att besvara om vi kan koppla ihop hela kundresan. Med den här integrationen delar vi information mellan de två systemen för att kunna jobba mer datadrivet.
Följ upp på dina marknadsinsatser utan antaganden
Då HubSpot kommer att stå för den sanna bilden kring hur marknad attraherar och värmer leads så stöttar Pipedrive med det businessrelaterade vad gäller säljprocess och pipeline management. Om marknadsteamet får redo på om ett lead var bra eller dåligt direkt i sitt system minskar risken för misstag och antaganden.
Rapportera på helheten
Det är ju superbra att du stänger affärer! Men vad var det egentligen som gjorde att just den affären stängdes? Företag som saknar den insikten blir bakbundna och får gissa sig fram till nästa satsning. Eftersom att data delas mellan de olika systemen i denna integration så kan vi rapportera på relevanta KPIs och även få insikter om vår ROI.
Få kontexten som hjälper dig stänga affärer
I ett samtal med en kund är det en enorm fördel att veta vad de är intresserade av, om de är inlästa på ämnet och hur pass nära beslut de är. Insikter från HubSpot kan leverera den här datan direkt till Pipedrive vilket stöttar dig i bättre outreach.