Invise är nominerade till Publishingpriset 2025 — med Rillions nya hemsida

Senast uppdaterad
För femte året i rad har Invise blivit nominerade till Publishingpriset – denna gång i kategorin ”Sajter som marknadsför produkter och tjänster”. Bidraget är den nya hemsidan för SaaS-bolaget Rillion, som erbjuder AI-driven automation inom fakturahantering. Vinnarna av 2025 års upplaga av den prestigefyllda tävlingen presenteras den 5 november.
– Att bli nominerade är ett starkt kvitto på vår förmåga att leverera digitala lösningar i toppklass. Vi är stolta över att gång på gång bevisa att Invise tillhör de absolut främsta i branschen, säger Niklas Thulin, webbstrateg på Invise.
En ny digital plattform för global expansion
Rillion stod inför ett vägval: deras tidigare hemsida matchade inte företagets internationella ambitioner. Med ett nytt marknadsteam på plats och stora satsningar, framför allt i USA, valde de att bygga om allt från grunden – och investera i HubSpot CMS.
– Som elitpartner till HubSpot måste vi självklart visa var skåpet ska stå. HubSpot ger Rillion en stabil och flexibel grund för att växa globalt, samtidigt som vi med hjälp av AI i förstudien kunde skapa en roadmap och undvika att börja på ett blankt papper. Det gav både oss och kunden en tydlig riktning framåt, säger Niklas Thulin.
Design som speglar ett nytt brand
Projektet startade parallellt med Rillions rebranding. Tack vare ett nära samarbete mellan Invise designteam och kunden kunde varumärket testas och utvecklas i en verklig digital miljö.
– Vårt mål var att inte bara leverera en modern och snygg webb, utan en plattform som även skulle kännas mjuk, förtroendeingivande och mänsklig – trots att Rillion erbjuder en digital, AI-driven lösning. Hemsidan skulle vara tillgänglig, användarvänlig och sätta en ny standard för SaaS-bolag som vill lyckas internationellt. Samarbetet med Rillion gav oss möjligheten att förverkliga deras vision direkt i en digital kontext, säger Hanna Carlstedt, projektledare på Invise.
När expertis möter tillit – resultatet talar för sig själv
Projektet präglades av öppenhet och stark tillit mellan kund och byrå.
– Vi etablerade tidigt en öppen och transparent kommunikation, vilket gjorde att vi kunde leverera på högsta nivå. Rillion litade på oss som specialister, och det gav oss möjligheten att verkligen skapa något extraordinärt, säger Hanna Carlstedt.
Om Publishingpriset
Publishingpriset är en av Sveriges mest prestigefyllda kommunikationstävlingar som årligen belönar framstående arbete inom webbplatser, marknadsföring och digitala publikationer.
Invise-teamet
Niklas Thulin - Web Growth Strategist
Hanna Carlstedt - Project Manager
Jenny Quach - Head of Creative
Lisa Bricklid - UI/UX designer
Simon Lafis - Dev Lead
Joachim Almeke - Head of SEO
För frågor, hör av dig till Hanna Carlstedt, hanna.carlstedt@invise.se.