Nära samarbete med sälj
De leads som visar störst intresse för innehållet i mejlen lämnas vidare till sälj. En dedikerad säljare gör en första gallring och fördelar sedan kontakterna vidare till rätt kollega utifrån område.
— Samarbetet mellan marknad och sälj har blivit otroligt mycket bättre. Säljarna ser att det vi gör i HubSpot ger dem fler och hetare leads att boka möten med, så de är jättenöjda. Nu har vi gemensamma veckomöten där vi diskuterar kommande kampanjbehov, vilket content som funkar och inte, och vilket material vi på marknad kan stötta med i säljdialogerna, berättar Daniel.
Fler leads med utökad annonsering
Om 2022 handlade om att komma igång med HubSpot och sätta processer för att bearbeta leads så blev fokus 2023 att fylla på pipen med fler potentiella kunder. Tidigare hade Atrium Ljungberg hanterat sin Google- och sociala medier-annonsering med interna resurser och en mindre byrå. Men med volymen som behövdes inför 2024 var detta inte längre hållbart. För att skala upp annonseringen med kortast möjliga startsträcka bestämde sig Atrium Ljungberg för att utöka samarbetet med Invise, som kompletterade det dedikerade kundteamet med specialister inom SEO, Paid Marketing och projektledning.
— Invise kan vår affär och är snabba och flexibla. De bidrar också med nya perspektiv, vilket är nyttigt. Vi producerar mycket material inhouse, men det är en stor trygghet för oss att kunna beställa material för kampanjer, även med kort varsel, och veta att det håller riktigt hög klass, säger Daniel.