Recruiment marketing

Invise hjälper HiQ att hitta främsta IT-kompetensen


När tech-konsultbolaget HiQ planerade sina marknadsinsatser stod en sak klar: Budgeten skulle helt och hållet fokusera på att stärka deras employer brand och öka inflödet av nya konsulter. Invise är numer stolt partner till HiQ och kommer under 2022 att göra strategiska recruitment marketing-kampanjer i syftet att rekrytera och behålla affärskritisk kompetens. 

– Det är modigt och djärvt. I jakten på marknadens mest eftertraktade kompetens finns inga genvägar – och HiQ är helt rätt på det, säger Annika Bagge, kundansvarig och recruitment marketing specialist. 

HiQ är specialiserad på mjukvaruutveckling, kommunikation, design och affärskritisk IT. Bolaget bildades 1995 och består av strax över 1900 medarbetare inom utveckling, design och strategi. 

Samarbetet med Invise pågår under hela 2022 och innefattar bland annat digitala kampanjer i sociala medier, utveckling av karriärsidan och strategisk och kreativ contentproduktion. Målet med samarbetet är ett stärkt employer brand med ökad trafik till karriärsidan och antalet registrerade kandidater. Det framtagna konceptet “End bad tech” som tagits fram av den kreativa byrån Post Stockholm ligger till grund för arbetet.

– Våra medarbetare är det mest värdefulla vi har, och vi vill bli många fler. Att inte satsa fullt ut på rekryteringsmarknadsföring vore därför dumt. Invise var ett självklart val av partner eftersom att de helt enkelt är bäst på just det! säger Isa Sjösten, marknadschef på HiQ.

De första kampanjerna aktiverades i slutet av vecka 33 på bland annat Meta och LinkedIn.

Publicerad

Vad tyckte du om inlägget?

Läs mer