Invise fortsätter växa – värvar ytterligare tre copywriters


Invise är den nya generationens digitalbyrå som genom att kombinera data och kreativitet driver tillväxt, stärker varumärken och överträffar företagsmål. Och i takt med att våra kunder blir fler och får större behov så förstärker vi teamet med inte mindre än tre copywriters.

Med trion Lina Lockean, Filip Durefelt och Jacob Lagercrantz har vi nu tio copywriters i vårt contentteam som bara fortsätter att växa.

– Allt fler branscher börjar förstå effekten av riktigt bra inbound marketing. Användarvänliga och intressanta texter behövs i varje sammanhang i den digitala kundupplevelsen – därför bygger vi just nu Nordens bästa digitala contentteam, säger Sofia Juvel, head of content på Invise.

– Vi är sjukt glada att knyta till oss ännu fler smarta och roliga personer som gillar att kombinera kreativitet med data och skapa träffsäkra texter som spelar roll för mottagaren. Det senaste året har vi rekryterat flera specialister och mer än dubblat teamet, och vi kommer bli fler.

Lina Lockean är specialiserad inom hållbarhetsfrågor och har tidigare arbetat som frilansande skribent och copywriter med kunder som Egmont och Obeya.

Filip Durefelt har tio års bakgrund som journalist och onlineredaktör på bland annat SVT, Sveriges Radio och Aftonbladet.

Jacob Lagercrantz har arbetat inom kommunikation och copywriting i flera år, med roller som content manager och lead copy.

Invise har idag ett hundratal kunder inom främst B2B, däribland Vattenfall, HiQ, ICA Gruppen och Wise group. Vi är den enda svenskägda byrån som är Elite-certifierad HubSpot-partner.

Publicerad

Vad tyckte du om inlägget?

Läs mer