Vi kan numera allt om bröst

Vi ska nog erkänna att flera av oss på Invise är väl insatta i plastikkirurgi och estetiska behandlingar vid det här laget. Det har så att säga kollats en del bröst på arbetstid i det här projektet! Skämt och sido – i samarbetet med Akademikliniken har vi gjort ett spännande arbete som gett resultat på flera plan!

Akademikliniken har en lång och internationellt erkänd expertis vilket gör att de kan erbjuda Nordens bredaste utbud av plastikkirurgiska ingrepp, estetiska injektionsbehandlingar och medicinsk hud- och kroppsvård.

Med fokus på användarupplevelsen

Allt började egentligen redan 2013, när vi byggde en extern mobil webbsida till ak.se. Snabbt därpå behövde även hela siten ett ansiktslyft för att dels hänga på den responsiva utvecklingen, och dels utvecklas för att öka användarupplevelsen ännu mer. Menysystemet optimerades, innehållet lyftes fram och även funktioner som onlinebokning och kontakt fick högre fokus och tillgänglighet.

Öka konverteringen med Inbound

För att öka kundens upplevelse ännu mer sattes ett inbound marketing-arbete igång. HubSpot integrerades, nyhetsbrev, landningssidor och guider producerades. Actions som inte bara ökade förtroendet för Akademiklinikens kunder, utan som också genererade betydligt högre trafik.

Konvertering via smarta CTA:s

Konverteringsoptimering tillsammans med introduktion av guider, blogginlägg och kontaktsidor har varit viktiga i utvecklingen av Akademiklinikens inbound marketing. Här har vi också lagt mycket fokus på att i nyhetsbreven och de riktade mailen skapa smarta Call to Actions, dvs att en ny guide visas varje gång besökaren laddat ner en första guide. Helt enkelt smart innehåll som anpassas efter besökarens tidigare beteende. Och här har vi sett stora resultat – sedan december 2016 till september 2017 har 47 % av alla som laddat ner en guide gjort det via en smart CTA, där varje person i genomsnitt laddat ner två guider var.