(Lösning)
Effektivt och flexibelt – utan onödiga möten
För att kunna vara så flexibla som möjligt satte vi ihop ett coreteam med en marknadschef och utvalda specialister som behövdes för att stötta SalesOnly på både kort och lång sikt. Med upplägget fick SalesOnly tillgång till alla nischade specialister på Invise vid behov, samtidigt som de hade ett nära samarbete med en mindre grupp som kunde vara mer insatta i verksamheten och de långsiktiga målen. Genom att marknadschefens direkta rapportering mot SalesOnlys vd har vi effektivt kunnat driva den digitala tillväxten framåt i rätt riktning och frigjort tid för vd:n som inte längre behövt vara lika operativ. Flexibiliteten har också gjort det möjligt att agera snabbt när något oväntat dykt upp, utan att tappa fokus på det långsiktiga.
Thought leaders och fler affärer
Genom att ta fram en inbound marketing-strategi för SalesOnly identifierade vi viktiga målgrupper, köpresor och behov så att vi kunde sätta upp effektiva processer för innehållsproduktion och hantering av inkommande leads i HubSpot. Vi gjorde också en uppdatering och ompaketering av allt befintligt content för att dra nytta av det stora arkiv i kunskapsbanken som SalesOnly redan hade, men som inte drev någon trafik längre. Genom att ta vara på SalesOnly-medarbetarnas kompetens tog vi tillsammans fram träffsäkra texter och videor som gjorde SalesOnly till thought leaders för relevanta målgrupper och kraftigt ökade inflödet av kvalitativa leads.
Ett community för professionella säljare
Alla som kommer i kontakt med SalesOnly märker snabbt att deras största styrka är medarbetarna. Det ligger en stolthet i företagskulturen som ringar in precis den professionella säljaren som SalesOnly vill ha i sitt nätverk. Att lyfta medarbetarna både visuellt och i storytelling kändes självklart. Genom att visa upp ännu mer av vilka SalesOnly är och vad de står för lyckades vi bygga ett community på sociala medier där personer som identifierade sig med samma värden blev ambassadörer och en del av SalesOnlys växande nätverk.
Hemsida i rätt kostym
För att få en sömlös övergång mellan leadsgenerering, automatiserade processer och kontaktformulär byggde vi en ny hemsida i HubSpots CMS-plattform eftersom det redan fanns mycket data i HubSpot Marketing Hub. För att spegla målgruppen valde vi även här att använda medarbetarna och visa upp SalesOnlys kultur som präglas av professionalism, mänsklighet, engagemang och en unik spetskompetens, vilket gör dem till en enastående partner för bolag som letar efter framtidens säljare. Designen är sober och färgpaletten kombinerar auktoritet, lojalitet och exklusivitet med optimism och framgång. Texterna fokuserar på kandidatnätverket och den forskningsbaserade metoden – och navigeringen är enkel och tydlig för att leda besökaren mot en första kontakt!