Dina unika behov och funktionalitet. Det är vad som är viktigt när du ska välja ett system för att optimera din digitala marknadsföring. HubSpot Marketing är en helhetslösning som samlar automatisering, analys och hantering av webb och sociala medier i ett och samma verktyg. Kanske är det en perfect match för dig?

Varför HubSpot?

HubSpot används av nästan 70 000 företag världen över och anses vara det största verktyget inom digital marknadsföring – framförallt inbound marketing. Systemet är omtyckt för sin användarvänlighet och mängden funktioner skräddarsydda för marknadsförare. HubSpot har även lyckats behålla sin genuinitet genom åren sen företaget grundades 2005. De båda grundarna Brian Halligaan och Dharmesh Shah är båda starka kulturbärare som lever efter visionen:

“to help businesses grow better every day”

För en mer grundläggande genomgång: Vad är HubSpot?

Funktioner som ingår i HubSpot Marketing

Här kommer en lista som kort förklarar funktioner du får tillgång till i HubSpot Marketing Hub. Vi fokuserar här på det mest använda abonnemanget: Professional.

E-post och nyhetsbrev

I HubSpot Marketing kan du sätta upp och administrera all din marketing automation. Personalisera, designa och A/B-testa dina mailutskick för bästa effekt! Vill du skicka ut nyhetsbrev designar du enkelt din layout och skriver nyhetsbrevet direkt i systemet.

Blogg i HubSpot Marketing

Vill du slippa formateringsmissar? HubSpot Marketing har ett eget CMS vilket gör att kan du skriva och publicera blogginlägg för din hemsida. Du kan också skapa din egen layout och sätta upp det precis som du vill ha det.

Sökmotoroptimering

I verktyget hittar du en SEO-funktion där du får förslag på nyckelord och optimeringsförslag på texter du skapat. Du kan också koppla ihop HubSpot Marketing med Google Search Console.

Chatt

Har du implementerat en chatt på hemsidan ännu? Om inte – sätt upp en chatbot i HubSpot och generera fler leads. Eller flytta in den ni har idag. HubSpot Marketing samlar dina chattkonversationer på ett och samma ställe.

5 steg till en strategi för conversational marketing

Call to actions och landningssidor

I HubSpot Marketing kan du skapa snygga call to actions för att optimera din konvertering. Du kan också bygga landningssidor med kontaktformulär direkt i verktyget. De kopplas såklart till dina rapporter, där du enkelt kan se hur många nya kontakter du får per dag, samt hur dina landningssidor presterar.

HubSpot Marketing
Följ upp hur många nya kontakter du får och hur landingssidorna levererar.

Marketing automation

Bygg mailflöden som går ut till kontakter vid olika trigger points. De kan vara hur enkla eller avancerade du vill. Personalisera genom att låta systemet lägga in till exempel förnamn och företagsnamn i utskick. 

Sociala medier – schemalägg och analysera

HubSpot menar det när de säger att de vill vara ett “allt i ett”-verktyg. Du kan nämligen både skapa kampanjer och schemalägga dina LinkedIn- och Facebookinlägg via verktyget. Du kan se statistiken och följa upp dina inlägg utan att behöva använda plattformarnas egna analysdelar.

Data och analys

Har du drömt om att kunna se en vy av all din data? HubSpot Marketing samlar all din statistik på ett ställe. Du kan också skapa rapporter och bygga dina egna dashboards, baserade på den data du väljer att samla in från leads och kunder. 

Gratis CRM

När du skaffar HubSpot Marketing ingår HubSpot CRM. Gratis. En grundläggande CRM-tjänst där du enkelt kan samla och följa dina konverterade leads i form av till exempel:

  • Öppnade mail
  • Besök på hemsidan 
  • Vilka blogginlägg de läst

Att kombinera HubSpot Marketing med CRM:et är ett smart sätt att få marknad och sälj att jobba närmare varandra.

A/B-tester

Det viktigaste av det viktigaste – undersök vad som fungerar bäst. I HubSpot Marketing hittar du A/B-tester för mailutskick, call to actions och landningssidor. Guld för dig som jagar best practices!

4 måsten för  framtidens marknadschef

Fördelar med HubSpot Marketing

  • Enkelt att använda
  • Skräddarsy dina egna rapporter
  • Skapa obegränsat antal mailflöden
  • Se hur dina leads rör sig på er hemsida
  • Designa och skapa landningssidor
  • Samla insikter från sociala medier
  • A/B-testa

Vad kostar HubSpot Marketing?

Vad din licens kostar ser olika ut beroende på vilka behov du har i ditt system. För att få en tydlig bild av vad som gäller för dig, läs vårt blogginlägg om HubSpot-priser.

Sammanfattning HubSpot Marketing

HubSpot Marketing kan underlätta ditt dagliga marknadsarbete på flera sätt. Genom att få ihop automatisering, analys och praktisk hantering av sociala medier och webb i ett och samma verktyg får du optimala förutsättningar för att utveckla ditt strategiarbete. 

Flera av våra kunder som valt HubSpot Marketing berättar om hur det varit avgörande för att få ihop helheten, växa affären och lyckas med inbound marketing.

Vill du ha hjälp att komma igång? Hör av dig till oss på hej@invise.se