Vad kostar HubSpot? Frågan avgörs av flera olika faktorer. Det hänger till exempel på om du väljer att skaffa HubSpot för sälj-, marknad- och serviceteamet eller bara ett av dem. Kolla igenom vilka HubSpot-priser som gäller här. Sen är det bara att börja budgetera!

Varför HubSpot?

Har du börjat kika på prissättningen av HubSpots tjänster vet du säkert en del om verktyget och att du kan välja systemet för olika team i företaget: sälj, marknad och service. En av de största fördelarna med HubSpot är just det – att olika team kan jobba tillsammans i samma verktyg. Med kunden i fokus. 

vad kostar hubspot

Kostnaden för HubSpot

Låt oss gå in på prismodellen för de olika abonnemangen HubSpot erbjuder inom varje område. Något som är bra att med sig redan från start är dessa punkter:

  • Du betalar per år men HubSpot-priserna som kommuniceras är per månad.
  • Priserna kommuniceras i euro, så nuvarande kurs gäller.
  • De HubSpot-priser du ser kan öka med antalet kontakter du har (gäller marketing hub) och antalet användare du ska ha i systemet (gäller sales- och service hub).
  • Beroende på vilken licens du köper tillkommer en uppstartskostnad för onboarding med HubSpot. Sätter du upp ditt HubSpot-konto tillsammans med en partnerbyrå (hej!) gör du onboardingen i samarbetet behöver du inte betala extra för det.

HubSpot-priser Sales Hub

Med HubSpot Sales Hub får du tillgång till ett användarvänligt CRM-system där säljare bland annat kan följa varje steg leadsen tar på er webbplats. Här kan du ha i princip hur många användare som helst i systemet, men behöver bara betala för de fåtal licenser som kräver särskild behörighet (till exempel säljchefen). Vi har valt ut några höjdpunkter bland funktionerna som ingår i varje paket. 

Starter

Börjar på €46 / månad – beroende på antal användare

Vad ingår?

  • Email tracking – spåra skickade mail, notiser och schemaläggning
  • Automatisera mail-sekvenser
  • Samtal via systemet
  • Skapa en pipeline

Professional

Börjar på €460 / månad – beroende på antal användare

Vad ingår?

  • Skapa offerter
  • Sales automation – skapa mail-flöden som automatiskt går ut till dina leads
  • Möjlighet att skapa flertalet pipelines för sälj, till exempel för olika produkter ni säljer

Enterprise

Börjar på 1104 / månad beroende på antal användare

Vad ingår?

  • Inspelning av dina samtal
  • Automatisk lead scoring – se vilka leads som troligtvis kommer köpa
  • Skicka och signera avtal direkt via systemet

HubSpot som säljsystem – pros and cons

HubSpot-priser Marketing Hub

HubSpot erbjuder en komplett verktygslåda för dig som jobbar med marknadsföring. HubSpot är världsledande inom inbound marketing och marketing automation. Här har vi valt ut några specifika funktioner ur varje paket – det ingår ännu fler.

Starter

Börjar på 46 / månad – beroende på antal kontakter

Vad ingår?

  • Email marketing – mail till utvalda kontakter, till exempel nyhetsbrev
  • Livechatt 
  • Annonshantering

Professional

Börjar på €740 / månad – beroende på antal kontakter

Vad ingår?

  • Marketing automation – trigga igång mailutskick när kontakter tar vissa actions
  • A/B-tester
  • Integrera sociala medier schemalägg och analysera 

Enterprise

Börjar på €2944 / månad – beroende på antal kontakter

Vad ingår?

  • Sätt ett tak på hur många mail varje kontakt får ta emot
  • Dela upp kontot med individuella vyer om du har hemsidor med olika suffix som till exempel .se och .no
  • Tillgång till fler dashboards med utökad analys

HubSpot-priser Service Hub

Detta är verktyget för supportavdelningen för att strukturera upp ärenden och frigöra tid för att kunna hjälpa kunderna på bästa möjliga sätt. Här ser du ett urval av funktionerna uppdelat på de olika licenserna.

Starter

Börjar på €46 / månad – beroende på antal användare

Vad ingår?

  • Ärendehantering
  • Livechatt
  • Samtal via systemet

Professional

Börjar på €368 / månad – beroende på antal användare

Vad ingår?

  • Ärendestatus
  • Dela upp ärenden baserat på region eller team
  • Insikts-dashboard – håll koll på all feedback från kunderna i en och samma vy

Enterprise

Börjar på €1104 / månad – beroende på antal användare

Vad ingår?

  • Slack-integrering
  • Skapa mål och följ upp direkt i systemet
  • Bygg ett bibliotek av resurser, till exempel dokumentsamlingar och handböcker, som alla i teamet kan ta del av

HubSpot-priser CMS

Allt du behöver för att även bygga din hemsida i HubSpot! Kostnaden börjar på €280 i månaden, som utökas i och med behov. 

HubSpot-priser Growth Suite

Detta är för dig som vill ha Sales Hub, Markering Hub och Service Hub. Med Growth Suite får du ett rabatterat pris eftersom du väljer alla tre. Att samla flera kundnära områden i ett och samma verktyg skapar en effektiv helhet. 

Starter

Börjar på €104 / månad – beroende på antal användare och kontakter

Vad ingår? 

  • Sales Hub Starter
  • Marketing Hub Starter
  • Service Hub Starter

Professional

Börjar på €1176 / månad – beroende på antal användare och kontakter

Vad ingår?

  • Sales Hub Professional
  • Marketing Hub Professional
  • Service Hub Professional

Enterprise

Börjar på €3864 / månad – beroende på antal användare och kontakter

Vad ingår?

  • Sales Hub Enterprise
  • Marketing Hub Enterprise 
  • Service Hub Enterprise

HubSpot-priser – sammanfattning:

Kostnaden för HubSpot är beroende av vilka affärsområden du önskar använda verktyget för. Att samla alla kundnära områden i ett och samma verktyg ger den bästa effekten långsiktigt, men det går också att starta med en del och sedan utöka. Annars finns bra integrationer för andra system du önskar ha kvar. Har du koll på ungefär hur många användare och kontakter du behöver på ett år är det enkelt att räkna ut vilken summa du landar på med hjälp av de HubSpot-priser som finns i inlägget. 

Vill du ha hjälp att komma igång med HubSpot, eller rådgivning kring vilket system som passar din verksamhet? Hör av dig till våra specialister på hej@invise.se