Aloha!

Content är själva bränslet för att få hela inbound-maskineriet att rulla. Det är med andra ord hjärtat i inbound marketing och därmed en central del i vårt arbete. Förutom att vi själva växer hela tiden så fortsätter även våra kunder att göra det – utanför svensk mark. Det gör att vi nu behöver en copywriter som kan skriva riktigt bra texter, både på svenska och engelska.

Erfarenhet och utbildning är inte det primära för oss, det viktiga är att du är härlig person som passar in på Invise (lyckad inbound marketing börjar med en stark kultur) som älskar att skapa träffsäkert innehåll. Dina dagar kommer nämligen bestå av att skriva olika typer av texter, både i form av blogginlägg, case och guider, men ibland även texter för hemsidor, kampanjer eller nyhetsbrev – både för kund och för oss på Invise. Du kommer med andra ord att ha en kreativ roll med mycket kundkontakt och ett nära samarbete med övriga Invise-kollegor.

Investerar du i oss kommer vi att göra allt för att pusha dig mot att nå nya mål, såväl yrkesmässigt som privat. Vågar du tänka nytt och provocera med ditt content? Då står vi bakom dig!

Vi tror att du har:

  • Mycket goda skrivkunskaper i svenska och engelska
  • En relevant utbildning eller kan påvisa bra underlag på tidigare jobb/uppdrag inom copy
  • Minst 2 års relevant arbetslivserfarenhet
  • Erfarenhet av att skriva texter för B2B-företag
  • Vana att föra löpande dialog med flera kunder samtidigt

Jag vill söka!

Kul! Vi föredrar att få in din ansökan via tjänsten Ment, som är ett roligt och enkelt sätt att söka jobb på (som dessutom hjälper oss enormt i vår interna process). Börja med att svara på några korta frågor här nedan. Det går snabbt och du slipper allt vad CV heter – för en 100% rättvis rekryteringsprocess!

Vill du mot förmodan hellre maila din ansökan gör du det via jobb@invise.se. Märk i så fall mailet med ”Copywriter (svenska och engelska)” och skicka med CV, personligt brev och gärna länk till din LinkedIn-profil.

Här hittar du fler blogginlägg om hur vi arbetar med content:

Därför behöver du en blogg

Så skapar du ett läsvänligt blogginlägg

7 frågor – vägen till ett optimalt blogginlägg

Inget content – inga kunder

Guide: http://inbound.invise.se/guide-den-stora-content-guiden