Inbound marketing är en filosofi och en metod som påverkar mer än bara er marknadsföring och försäljning. En stor del i inbound-arbetet handlar om hur ni ser och behandlar era anställda. Det kallas för inbound-kultur och företag som implementerar den här kulturen som en central del i sin verksamhet, har förutsättningarna för att bli en toppresterande organisation. I det här blogginlägget ska jag berätta varför.

En stark inbound-kultur skapar:

Varumärkesambassadörer

Vi anser att Inbound marketing är det mest empatiska och personligaste sättet att marknadsföra och sälja på. Framför allt eftersom det handlar om att vara transparenta, ärliga och dela allt företaget gör och tror på. Det innebär att kunderna blir mer än kunder, de blir förespråkare för ditt varumärke, dina produkter och tjänster.

En attraktiv arbetsplats

Kultur är för rekrytering vad produkter är för marknadsföring. En stark kultur attraherar bra människor att vilja bli bättre, vilket betyder att ni som företag utvecklas. Företag med en stark kultur har dessutom möjligheten att attrahera och underhålla högpresterande medarbetare som vill arbeta för ditt företag för att deras värderingar går ihop med era. På så sätt kämpar medarbetarna mot samma mål som företaget. Här kan du läsa om att den traditionella rekryteringsprocessen är död! 

Internt engagemang

Eftersom inbound-kulturen är ett mindset som får alla medarbetare att tro på det man gör och vill arbeta mot samma mål, så känner de medarbetarna en intern stolthet. Det betyder att även medarbetarna blir varumärkesambassadörer som vill sprida företagets content i sina egna sociala medier. Här är 3 tips för ökat internt engagemang i sociala medier. 

Med en stark inbound-kultur kommer ni helt enkelt lyckas med ert inbound-arbete. Fråga oss!

Läs om vår kultur här! Eller har du kanske också förstått vad inbound marketing kan göra för er verksamhet? Så här säljer du in det till dina medarbetare!

Hej hopp!