Zendesk

Skapa, visa och rapportera på Zendesk-tickets i HubSpot och få en oslagbar översiktsbild.
Begär offert

(Integrations­översikt)

Hubspotintegrationer >> Integrationer >> Zendesk

 

Zendesk av Invise - Integrationsöversikt

Integrera Zendesk med HubSpot

Även om HubSpots egna ärendehanteringsdel Service Hub är ett väl fungerande och anpassningsbart ticketingsystem förstår vi att du ibland vill stanna kvar på den programvara du är van vid. Den här integration gör att HubSpot och Zendesk jobbar tillsammans i harmoni, utan att förlora den 360-vy som vi alla eftersträvar för att ge en upplevelse i toppklass.

Zendesk är en marknadsledande plattform för ärendehantering och kundsupport vilket gör det möjligt för serviceteam runt om i världen att hålla kontakten med sina kunder och strömlinjeforma sina processer – den mäter effektivitet och stöttar dig att ha en svarstid snabb som blixten.

Även om en out-of-the-box Zendesk/HubSpot-integration redan finns på HubSpot App Marketplace, är den inte tillräckligt bra för de flesta kunder. En snabb titt på recensionerna bevisar denna integrations rätt att existera.

Integrations­funktioner

Se öppna och avslutade supportärenden direkt på kontakt- och kundkort

Genom att använda den här integrationen kommer vi att “lura” HubSpot att tro att dina tickets faktiskt är en del av HubSpots Service Hub. Genom att göra denna replikering inuti HubSpot betyder det att all inbyggd funktionalitet som rapportering, visuell information och 360-vyer lätt kan tas i beaktande i samband med till exempel en försäljningsprocess.


Skapa ärenden i Zendesk genom att skapa ärenden i HubSpot

Ibland vill en anställd (exempelvis säljare eller marknadsförare) utanför supportteamet skapa och lämna över ett ärende till supportavdelningen. Med denna integration kan vi enkelt dela upp säljare, first- och second line supportagenter för att arbeta i den miljö de själva väljer.


Kommunicera med rätt insikter

Det spelar ingen roll om du jobbar  inom marknadsföring eller försäljning – du behöver känna till kundresan för att kunna kommunicera på rätt sätt. Om du är säljare vill du veta om en kund kanske redan har skickat in 12 olika tickets med negativa kommentarer angående er produkt eller tjänst. Kanske är det inte den perfekta timingen att pusha ett uppsell just då. Detsamma gäller marknadsföring när man till exempel skickar ut kampanjer eller andra erbjudanden som måste anpassas efter den specifika mottagaren.


Dela relevant data mellan dina favoritsystem

När vi kopplar upp den här integrationen ser vi till att de fält, taggar och properties som är relevanta för ditt företag visas på rätt sätt i vart och ett av systemen. Detta innebär att en chef eller VD enkelt kan skapa en övergripande rapport om allt från försäljningsprognoser, marknadsförings-ROI och SLA-svarstid i samma dashboard.

Kategorier

  • Kundtjänst

Redo? Då kör vi!

fredrik-landstrom-integationer

Vi hjälper dig att kravställa, offerera och genomföra den integration du önskar - även fast den inte syns här!

Det vi behöver av dig för att kunna ge en så bra uppföljning som möjligt är att du försöker svara på dessa frågor så bra du kan:

  • Vilka system vill du integrera?
  • Vilka use cases ska stödjas?
  • Vad är must-haves och vad är nice-to-haves?
  • Hur stora datamängder pratar vi om uppskattningsvis?
  • Måste synkroniseringen ske i realtid eller räcker det med daglig uppdatering?
  • Önskar ni att vi tar ansvar för hela arbetet, eller önskar ni oss som rådgivande part?
  • Har ni en befintlig integrationsplattform  eller något annat vi bör känna till?

Om du saknar svar på en eller flera frågor ovan är det så klart inga problem - vi hjälper dig att ta fram en bra kravspecifikation!

Offertförfrågan