Microsoft Dynamics 365

Fortsätt arbeta i det system du gillar, men dela data mellan teamen.
Begär offert

(Integrations­översikt)

Hubspotintegrationer >> Integrationer >> Microsoft Dynamics 365
 

Microsoft Dynamics av Invise - Integrationsöversikt

Integrera Microsoft Dynamics 365 med HubSpot

Microsoft Dynamics är ett högt ansett CRM. Både på grund av skalbarheten men ofta också på grund av arv och erfarenhet av att använda Microsoft-verktyg sedan tidigare. När det kommer till marknadsföring, användarvänlighet och bra rapportering däremot - då är HubSpot ofta mer populärt av många anledningar.

När du använder separata system för försäljning, marknadsföring och kundsupport kan det vara utmanande att spåra hela kundresan och korrekt rapportera på de marknadsföringsinitiativ du faktiskt investerar i. Genom att ansluta HubSpot och Microsoft Dynamics ser vi till att du kan dra nytta av de unika styrkorna hos båda plattformarna utan några datahygiensproblem.

Även om processen att ställa in HubSpot/Microsoft Dynamics-integrationen är relativt enkel, är det viktigt att vara försiktig och undvika att oavsiktligt radera viktig data. Vårt team är väl bekanta med riskerna och kan vägleda dig genom processen tryggt och strukturerat.

Integrations­funktioner

Dela kunddata mellan avdelningar

Genom att integrera Microsoft Dynamics och HubSpot kopplar du ihop två kraftfulla plattformar för hantering av kunder och leads. Genom att integrera dessa kan företag dela kunddata mellan avdelningar, vilket möjliggör en 360-graders bild av kunden och deras relation med er över tid. Marknadsförings-, försäljnings- och kundtjänstteam kan alltså komma åt samma kunddata, vilket säkerställer att alla har en komplett bild av helheten. Helt logiskt leder detta till mer personliga interaktioner, ökad kundnöjdhet och bättre företagsresultat.


Effektiviserade lead management-processer

En av de viktigaste fördelarna med att integrera Microsoft Dynamics och HubSpot är en mer strömlinjeformad hantering av potentiella kunder. Genom att synkronisera potentiella kunder och kontakter mellan de två systemen kan företag säkerställa att deras säljteam alltid arbetar med den senast uppdaterade informationen. Denna integration kan också möjliggöra poängsättning/lead score av potentiella kunder, vilket gör att företag kan prioritera potentiella kunder baserat på deras engagemang och “probability to close”. Det kan i sin tur spara tid för säljteamen och övergripande öka effektiviteten i säljprocessen.


Closed-loop-rapportering för bättre insikter

Att integrera Microsoft Dynamics och HubSpot kan möjliggöra en mer ihopkopplad rapportering, vilket ger insikter i hela säljtratten. Det innebär att företag kan spåra ett lead från den första kontaktytan hela vägen till försäljning och sedan analysera datan för att förstå vad som de facto fungerade och vad som faktiskt inte fungerade. Genom dessa insikter kan företag att optimera sina marknadsförings- och försäljningsinsatser för bättre resultat. “Closed loop”-rapportering kan också hjälpa företag att identifiera förbättringsområden och långsiktigt fatta datadrivna beslut.


Automatisera försäljnings- och marknadsföringsprocesser

Att integrera Microsoft Dynamics och HubSpot kan automatisera försäljnings- och marknadsföringsprocesser, vilket sparar tid och ökar effektivitet. Till exempel kan företag använda HubSpot för att automatisera leads-kampanjer, skicka personliga e-postmeddelanden till potentiella kunder - i varje steg av säljtratten. Med Microsoft Dynamics tar ditt säljteam över de rykande heta leadsen med sina bästa säljinsatser Och förhoppningsvis stänger de den där gigantiska affären och voilá - informationen pingas tillbaka till marknadsföringsteamet som hjälper dig att få fler av de bra leadsen och färre av de dåliga.

Kategorier

  • Sälj
  • Marknad

Redo? Då kör vi!

fredrik-landstrom-integationer

Vi hjälper dig att kravställa, offerera och genomföra den integration du önskar - även fast den inte syns här!

Det vi behöver av dig för att kunna ge en så bra uppföljning som möjligt är att du försöker svara på dessa frågor så bra du kan:

  • Vilka system vill du integrera?
  • Vilka use cases ska stödjas?
  • Vad är must-haves och vad är nice-to-haves?
  • Hur stora datamängder pratar vi om uppskattningsvis?
  • Måste synkroniseringen ske i realtid eller räcker det med daglig uppdatering?
  • Önskar ni att vi tar ansvar för hela arbetet, eller önskar ni oss som rådgivande part?
  • Har ni en befintlig integrationsplattform  eller något annat vi bör känna till?

Om du saknar svar på en eller flera frågor ovan är det så klart inga problem - vi hjälper dig att ta fram en bra kravspecifikation!

Offertförfrågan