Dela kunddata mellan avdelningar
Genom att integrera Microsoft Dynamics och HubSpot kopplar du ihop två kraftfulla plattformar för hantering av kunder och leads. Genom att integrera dessa kan företag dela kunddata mellan avdelningar, vilket möjliggör en 360-graders bild av kunden och deras relation med er över tid. Marknadsförings-, försäljnings- och kundtjänstteam kan alltså komma åt samma kunddata, vilket säkerställer att alla har en komplett bild av helheten. Helt logiskt leder detta till mer personliga interaktioner, ökad kundnöjdhet och bättre företagsresultat.
Effektiviserade lead management-processer
En av de viktigaste fördelarna med att integrera Microsoft Dynamics och HubSpot är en mer strömlinjeformad hantering av potentiella kunder. Genom att synkronisera potentiella kunder och kontakter mellan de två systemen kan företag säkerställa att deras säljteam alltid arbetar med den senast uppdaterade informationen. Denna integration kan också möjliggöra poängsättning/lead score av potentiella kunder, vilket gör att företag kan prioritera potentiella kunder baserat på deras engagemang och “probability to close”. Det kan i sin tur spara tid för säljteamen och övergripande öka effektiviteten i säljprocessen.
Closed-loop-rapportering för bättre insikter
Att integrera Microsoft Dynamics och HubSpot kan möjliggöra en mer ihopkopplad rapportering, vilket ger insikter i hela säljtratten. Det innebär att företag kan spåra ett lead från den första kontaktytan hela vägen till försäljning och sedan analysera datan för att förstå vad som de facto fungerade och vad som faktiskt inte fungerade. Genom dessa insikter kan företag att optimera sina marknadsförings- och försäljningsinsatser för bättre resultat. “Closed loop”-rapportering kan också hjälpa företag att identifiera förbättringsområden och långsiktigt fatta datadrivna beslut.
Automatisera försäljnings- och marknadsföringsprocesser
Att integrera Microsoft Dynamics och HubSpot kan automatisera försäljnings- och marknadsföringsprocesser, vilket sparar tid och ökar effektivitet. Till exempel kan företag använda HubSpot för att automatisera leads-kampanjer, skicka personliga e-postmeddelanden till potentiella kunder - i varje steg av säljtratten. Med Microsoft Dynamics tar ditt säljteam över de rykande heta leadsen med sina bästa säljinsatser Och förhoppningsvis stänger de den där gigantiska affären och voilá - informationen pingas tillbaka till marknadsföringsteamet som hjälper dig att få fler av de bra leadsen och färre av de dåliga.