Stringo
Paid social – så blev Stringo en thought-leader

Mellan älv och berg ligger orten Nyland där Stringo tillverkar sina världsledande fordonsflyttare. Trots att de dominerat branschen sedan 80-talet var det svårt att ta plats som global thought leader i takt med ökad konkurrens och digitalisering.

Invise presenterade en lösning för hur de skulle öka sin varumärkeskännedom genom att nå rätt personer i en smal bransch och samtidigt samla in kvalitativa leads via paid social. Resultatet talar för sig själv.


(Resultat)

Stringo fick mycket mer valuta för pengarna under 2022 i jämförelse med samma period 2021. 

Den betalda annonseringen gav 109% fler leads:

  • 2021: 31 leads
  • 2022: 65 leads
stringo-guide-leads

(Antal exponeringar)

Antalet exponeringar ökade i sociala kanaler samtidigt som kostnaden per tusen visningar gick ner.

Stringo nådde alltså fler och hade högre visningsfrekvens för samma budget 2022 jämfört med 2021:

2021

  • 1 142 349 exponeringar
  • LinkedIn: 199,9 kr
  • Facebook: 62,2 kr

2022

  • 2 870 550 exponeringar
  • LinkedIn: 90,3 kr
  • Facebook: 13,7 kr
stringo-ads

(Ökade klickfrekvens)

Dessutom ökade klickfrekvensen, det vill säga antalet personer som såg annonserna och klickade sig vidare till deras hemsida, samtidigt som kostnaden gick ner.

Det betyder att rätt innehåll nådde rätt personer vid rätt fas i köpresan och att de ville veta mer om innehållet.

2021

15 342 klick till webben

LinkedIn

  • Klickfrekvens: 0,4%
  • Kostnad per klick: 55,9 kr

Facebook

  • Klickfrekvens: 3,6%
  • Kostnad per klick: 2,9 kr

 

2022

19 585 klick till webben

LinkedIn

  • Klickfrekvens: 2,8%
  • Kostnad per klick: 12,9 kr (-76,9%)

Facebook

  • Klickfrenkvens: 5,3%
  • Kostnad per klick: 2,5 kr (-16,2%)

Framgångsfaktorer

Bra dynamik

Rak kommunikation och tydliga kanaler både internt och med varandra gjorde det lätt att lägga upp en bra strategi och leverera.

Effektiva processer från början till slut

Tydliga interna deadlines, regelbundna veckomöten och ägandeskap bidrog till det grymma samarbetet.

Stort förtroende för varandra

Kombinationen av Stringos branschkunskaper och Invise expertis inom design, copy och marketing automation gjorde produktionsprocessen enkel.

Nästa steg

Invise fortsätter driva Stringos paid-annonsering och kommer även utveckla Stringos Google Ads till fler marknader där det finns kvalitativ organisk trafik vilket tar dem ännu närmre målet – att bli ett varumärkesord som alla i branschen känner till.

prata-med-oss-inbound-01
001

Kontakta oss

Vill du också nå rätt personer med paid social?

Ta hjälp av våra performance marketing-specialister, designers och copywriters för att skapa  träffsäkra paid social-kampanjer utifrån dina företagsmål.

  • 30 minuters gratis rådgivning via videolänk
  • Svar på frågor kring dina utmaningar
  • Förslag på hur ni ska lägga upp er nästa kampanj