Idag lever vi i en fantastisk tid, världen blir mer och mer tillgänglig och våra möjligheter att komma åt information är nästan oändliga. Nyligen var jag med om ett typiskt exempel på hur den tekniska utvecklingen har påverkat samhället. Jag satt med några vänner och deras familj och förde en diskussion efter middagen. Vi gled av en slump in på ämnet att utföra ”En Svensk Klassiker”. Vår fråga löd om alla fyra tävlingarna skall genomföras under ett kalenderår eller enbart vardera tävling i följd för att det skall räknas som En Svensk Klassiker. Det tog inte lång tid så hade vi svaret, med hjälp av en mobil och Wikipedia. Ett typexempel på hur dagens informationssamhälle fungerar.

Som företagare är det viktigt att förstå hur den här utvecklingen påverkar våra kunder. På kort tid har kunders köpbeteenden förändrats kraftigt och det blir svårare och svårare att övertyga en kund om att just dina produkter och tjänster är bäst. Kunden vill ha kontroll och med webben blir det lättare och lättare att skaffa just det – kontroll.

Så tillbaka till ursprungsfrågan: är kunskap makt?
Enligt oss är svaret ja. Idag är kunskap viktigare än någonsin. Vi fullkomligt drunknar i information och kunskap är räddningen. Kunskapen om hur du använder rätt information på rätt sätt.

Med hjälp av en av våra inbound-specialister får du just det. Kunskapen om hur du gör för att anpassa din verksamhet efter dagens utveckling och med våra modeller skapa framtidens försäljning.