Hallå hallå!

Julia – vår fantastiska Social Media Manager har nu efter snart två år här på Invise fått möjligheten att bli Marketing Automation Specialist hos oss, så sjukt roligt för oss och för henne! Och därför behöver vi givetvis en ny expert inom sociala medier. Så, till dig som idag eller tidigare arbetat strategiskt och affärsinriktat med olika sociala kanaler och som dessutom har stenkoll på annonsering – sök för bövelen!

Som Social Media Manager kommer du att vara rösten för alla våra kunder och oss själva, vilket innebär att du måste ha förmågan att sätta dig in i och lära känna flera olika företag och verkligen förstå vilka de är samt hur och vad de vill kommunicera. Förutom det är du flexibel, lösningsorienterad, snabbtänkt och positiv (ena stunden kan du nämligen behöva hantera en kritisk kommentar på Facebook, och andra föreläser du om Social Selling på en kunds afterwork.)

Det blir allt svårare att synas organiskt idag och därför kommer annonsering vara en stor del av det du kommer att göra som Social Media Manager. Det innebär att du måste ha en stor förståelse för att det inte “bara” handlar om att pusha ut ett bra inlägg på Facebook, utan att en genomtänkt annonseringsstrategi är avgörande för hur du arbetar med sociala medier idag.

Rollen i sin helhet:

Du kommer även att:

  • skapa internt engagemang
  • analysera och A/B-testa dina aktiviteter
  • omvärldsbevaka (ha koll på nya funktioner och trender)

Vi vill gärna att du har:

  • erfarenhet av annonsering i sociala kanaler
  • satt upp annonseringsstrategier och genomfört dem
  • arbetat affärsmässigt med sociala medier – gärna B2B
  • ett intresse och en vilja att vara i framkant inom ditt område

Invise

Vi tror att rätt driv och inställning kan ta dig hur långt som helst. Därför fäster vi alltid större vikt vid personlighet än din kompetens när vi letar efter nya medarbetare. Det viktigaste är att du passar in här hos oss och att du har en stark vilja att ta både dig själv och oss framåt. Det här är vi och här är Vår handbok.

Lästips: Strategi för sociala medier