Tjäna!

Nu vill vi ha dig som förstår värdet av hur vi människor kommunicerar, är tekniskt intresserad av botflöden och vill vara vår och våra kunders röst utåt! Conversational marketing blir större och större, och nu behöver vi rekrytera en person som kan ansvara för just detta på Invise. Du är en digital marknadsförare med teknisk kunskap som strategiskt och operativt kan bygga och optimera konversationsflöden, botar och artificiell intelligens för att skapa en interaktiv och personlig upplevelse för våra leads och kunder. Spännande, eller hur?

Så funkar conversational marketing inom inbound marketing

Som conversational marketing specialist är det viktigt att du har en förståelse för sättet att kommunicera och interagera med våra potentiella kunder, leads och kunder genom livechatt och kvalificerade botar, med syfte att skapa långsiktiga relationer och fler kunder. 

Vi vill därför att du har:

  • Erfarenhet av digital marknadsföring (helst inbound & conversational marketing)
  • Vilja att våga experimentera trots att något kan gå fel – och vara beredd att lära dig av misstag
  • Erfarenhet av att integrera chattverktyg med CRM, Messenger och HubSpot (eller annat marketing automation-system)
  • Förmågan att arbeta med olika team, framför allt marknad och sälj

Du är snabblärd och är duktig på att ta dig an och lära dig nya teknologier. Förutom att du är en multitasker behöver du kunna arbeta självständigt, och det är självklart en bonus om du är certifierad inom conversational marketing.


Om Invise

Vi tror att rätt driv och inställning kan ta dig hur långt som helst. Därför lägger vi alltid större vikt vid personlighet än din kompetens när vi letar efter nya medarbetare. Det viktigaste är att du passar in här hos oss och att du har en stark vilja att ta både dig själv och oss framåt. Det här är vi på Invise och här är vår handbok

Lästips: 3 viktiga fördelar med conversational marketing för företag